2011. december 7., szerda

Kutyás Mikulás a BEFI-ben, és orvosi vizsgálatok

Tegnap Botond és én osztottuk a munkahelyemen a szaloncukrot. A gyerekek imádták Bobót a Mikulás sapiban, és a kollégák is megjegyezték, hogy hihetetlen mennyit tűr ez a kutya. Botond meg boldogan ugrabugrált a pulcsiból eszkábált puttonnyal a szájában! Persze az óránk nem maradhatott el, pontosabban a múlthét pénteki elmaradt óránkat pótoltuk be. A játékos feladatokon kívül elolvastuk a Botodon kedvenc labdájáról szóló mesét, körbe, párnákon ülve, úgy hogy közben Botond középen feküdt.

Az óra után kimentünk egy kis pihire, és ekkor Botond jelzett, hogy neki most nagy dolga van. Már jó két hónapja kérésre intézi el nagy és kicsi dolgát is, elég csak kimondani, hogy "pisikaki", és már indul is. Már azt is tudja, hogy ugyan összeszedem a végterméket, de ennek ellenére a nagy dolognál mindig elvonulunk a kert egy kihalt sarkába, ahová sosem megy senki. Itt ért a meglepi, bizony egy kis hasmenés. Megijedtem... ugyanis pont másnap (azaz ma) vittük volna állatorvoshoz  a második körhöz szükséges vizsgálatok miatt, és bizony így abszolút tehetetlennek éreztem magam. Gyorsan hívtam Apafejet, hgy munka után jöjjön egyenesen, így nem maradhat velem Bobó... Közben járt az agyam, mi történhetett?! A kedve jó, az étvágya is, vidám... iszik... Persze 5 perc sem kellett hozzá, hogy a fejemhez csapjak! A reggeliére tettem egy kis lazacolajat, amiről teljesen elfelejtettem, hogy régebben is meghajtotta. Hubának semmi baja tőle, de Botond valahogy érzékenyebb rá. Úgyhogy rögtön tudtam mi a ludas, és azt is hogy semmi egészségügyi gondja. Mára minden rendben is van vele, már megfürdettem, készülünk a dokihoz. Sajnos én nem tudok vele elmenni, mivel dolgoznom kell délután, így Apafej az aki elviszi a vizsgálatokra.
A következő vizsgálatok várnak rá:
  • bélsár (széklet) vizsgálat – paraziták jelenléte és bakteriológiai tenyésztéses vizsgálat, különös tekintettel a szalmonellára 
  • szőr vizsgálat - külső élősködők, gombás fertőzöttség jelenléte 
  • toroktampon – bakterológiai tenyésztés ( Streptococcus, Staphylococcus, MRSA! ) fertőzésre
  • diszplázia szűrés
Nagyjából ennyi, meg persze a szokásos féreghajtás, spotonos bolha és kullancs riasztó, na meg a veszettség elleni oltás és  a kombinált is pont most jár le. Szóval még azok is....

Ami viszont jó hír, hogy már meg van az első, sőt a második kör vizsgabizottsága is.  Az első körünk december 17-én lesz, 10 órától, a második december 29-én. Már annyira várom!

Az első körig már csak bő egy hét... Lassan révbe érünk! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése